SIX: Muzikálová nálož energie míří z Plzně do Prahy!
Zoufali jste si, že dostat se na muzikál SIX ve Velkém divadle v Plzni je prakticky nemožné? Tak už nemusíte! Díky nově navázané spolupráci mezi Divadlem Hybernia a DJKT budete mít možnost navštívit toto dílo v Praze, a to minimálně čtyřikrát, z toho dvakrát už tuto sezonu. 30. a 31. května šestice manželek Jindřicha VIII. vtrhne na pražské jeviště vůbec poprvé. Už na tiskové konferenci značně demonstrovaly, že „roztřískáme strop, nezbouráme mosty“ nezpívají jen tak. 😊
Na tiskové konferenci se kromě značné části tvůrčího týmu představila alespoň polovina aktuálně úřadujících královen českých jevišť. Za dohledu režisérky Daniely Špinar, autora hudebního nastudování Vojtěcha Adamčíka a autorů českého překladu Lumíra Olšovského a Pavla Bára (zároveň dramaturg muzikálu) jsme mohli vidět ve dvou ukázkách následující interpretky.

Zástupci tvůrčího a hereckého týmu muzikálu SIX
Jako Kateřina Aragonská pokřikem „A dnes, Praho, my jdem‘ k vám!“ pozdravila přítomné zástupce médií Míša Nosková (alternuje Kateřina Chrenková). V úloze Anny Boleynové jsme viděli Soňu Hanzlíčkovou (alternuje Felicita V. Prokešová) a Janu Seymourovou představila Vendulka Příhodová (alternuje Charlotte Režná). Anny Klevské jsme viděli hned dvě – v první ukázce věnované úvodní písni Exženy (Ex-Wives) to byla Eva Staškovičová, kterou posléze při písničce přímo pojmenované jednoduše ŠEST (SIX) vystřídala Andrea Holá (třetí alternací je Leona Černá Stříbrná). I Kateřina Howardová měla na jevišti během tiskové konference dvě své představitelky, jen jednu z nich v trochu nezvyklé roli. Přímo jako tato Kateřina se představila Natálie Grossová. Její alternace Natálie Dvořáková (understudy Kateřiny Howardové je Kristýna Málková) zaskočila za své kolegyně (Ivanu Korolovou a Lucii Pragerovou) v roli Kateřiny Parrové.

Vendulka Příhodová, Soňa Hanzlíčková, Lumír Olšovský, Natálie Dvořáková a Andrea Holá
„Dozvěděla jsem se to včera večer,“ svěřila se Natálie Dvořáková. „Při zvukovce jsem si prošla ty prostory. Naštěstí jsem velmi často s Luckou a s Ivankou na stejný straně, ale i tak to byla výzva. Pro holky jsem to ale udělala ráda, nebyl to záskok, kterej by mi vadil,“ smála se sympatická členka plzeňského souboru. Zeptali jsme se jí ale i na její postavu Kateřiny Howardové. Ta si totiž projde během své sólové písničky All You Wanna Do (Vím, co po mně chceš) jedním z nejrychlejších emočních vývojů v muzikálovém světě – celý životní úděl této konkrétní Kateřiny musí vměstnat do jedné písničky a po jejím skončení se „přepnout“ zpátky na začátek. „Je to velmi náročné. Já jsem si zkusila i role, kde můžu zůstat v takovém temnu, třeba u Lorraine v Draculovi. Zůstat v takovém temném, nešťastném pocitu. Tohle je sice náročné v tom, že se musím po konci písničky vrátit zpátky, ale je to v podstatě ozdravné v tom, že se v tom nemusím utápět. Dokážu se tak dostat mnohem rychleji zpět do toho radostna. Netopím se tak celý zbytek představení v nějaké depresi, ale už si to jen užívám s holkama, a je to všechno dobrý.“

Eva Staškovičová a Natálie Dvořáková
Pohled na tento jevištní úkol nás velmi zajímal i od Natálie Grossové. „Já mám svým způsobem nevýhodu v tom, že to, co hraju na jevišti, opravdu cítím. Třeba u Fantoma opery, tam jsem šla vyloženě do slz. Podobně to mám i tady s tím koncem. Snažím se do toho jít naplno a na konci jsem úplně vyšťavená. Byla to ale asi jedna z nejtěžších písniček, kterou jsem kdy musela nastudovat,“ přiznává ostřílená muzikálová stálice. „Herecky i pěvecky je ta písnička hrozně náročná. Má asi sedm minut, má čtyři refrény. A na konci má Kateřina šílenej breakdown. Takže to mě vždycky skolí a pak musí být právě střih – a jsem veselá. V tomhle to bylo opravdu náročný. Jsem strašně ráda, že jsme pracovali s Danielou Špinar, která mně osobně hrozně pomohla a navedla mě správným směrem,“ nešetřila Natálie chválou na režisérku muzikálu.

Soňa Hanzlíčková
Ostatně ani Daniele Špinar slova chvály nebyla na tiskovce cizí. „Muzikál je velmi zajímavá disciplína. Řekla bych, že úplně nejnáročnější – musí se tam spojit všechny složky divadla. To se mi nikdy nestalo. Holky musí zvládnout úplně všechno. Zároveň jsem neskutečně ocenila to zázemí. Vůbec jsem nevěděla, třeba, že v muzikálech existují určité postupy. Dokonce některé z nich využiju, doufám, i příště v činohře. A to je, například, že oni si nahrávají všechny zkoušky a vlastně se to učí i doma. Není to takové činoherní lážo-plážo, kdy to během posledních čtrnácti dní nějak zaklapne,“ nastínila činoherní zkoušení a zároveň ihned porovnala s muzikálem. „Tohle byl od začátku fakt strašnej dril. Takže i já se učila a jsem ráda, že Pavel Klimenda spolupracoval se mnou jako choreograf. Já jsem byla naivní a myslela jsem si, že to bude intuitivní. Ale opravdu jsou určitý věci, který jsou potřeba nadrilovat. A to jsem se naučila od něj.“

Andrea Holá
O muzikálu SIX toho Stateční napsali už mnoho (tady si můžete připomenout třeba naše rychlodojmy). A Hans Holbein ví, že jsme určitě ještě neskončili. 😂😊 Tuhle jízdu totiž stojí za to vidět. 😊 Ostatně v květnu se značná část naší bandy chystá na audienci ke královnám taky! 😉 A jestli se vám nehodí žádný z květnových termínů, není proč zoufat. Ředitelka Divadla Hybernia Eva Homindová Römerová odtajnila, že hostování mezi Hybernií a DJKT bude v další sezoně vícero. Nejenže se do Prahy podívá mimo jiné plzeňské nastudování baletu Labutí jezero, ale v září budou v Hybernii opět úřadovat tudorovské královny. Vstupenky si můžete pořídit zde.
No, tak jdeme na to! Praho! Jedeme!
foto užité v článku: 7 statečných muzikálovců
Napište váš komentář
Chcete se zapojit do diskuze?Neváhejte a napište váš příspěvek.