Zvídavé otázky 7 statečných: Markéta Pešková
Blanche Ingramová v Jane Eyrové, Mefistofeles v Doktoru Faustovi, paní Meyersová v Děsném pátku, Cordelie v Králu Learovi a v rozhodně v neposlední řadě Elphaba v Čarodějce. 😊 Na jaké další role s námi zavzpomínala sympatická absolventka JAMU – Markéta Pešková a o čem sní? Jaké výzvy má za sebou a které ji čekají? 😊 A jaký vztah má k pohádce Pocahontas? 😊
Eric: Hlas jako hrom, k tomu šarm, pohled tvrdé rockerky, velké nasazení – to vše vás dělá nepřehlédnutelnou. Zažila jsem vás jako Elphabu i Mefistku, což jsou „akční holky”. Jak vzpomínáte konkrétně na Elphabu? Znala jste v té době Wicked ze zahraničí?
Děkuji. 😊 Elphie jsem si zamilovala ihned. Musím přiznat, že jsem před konkurzem do muzikálu Čarodějka / Wicked znala písně z něj jen okrajově. Když jsem si je ale poprvé poslechla pořádně, kontinuálně, okamžitě jsem pochopila, jaká Elphaba je. Měla jsem prakticky ihned představu o tom, jak bych ji chtěla hrát, a jen jsem doufala, že se má představa setká s představou režiséra. Což se stalo, a tak Elphaba, kterou mohli diváci v mém podání vidět, vycházela přímo z mého srdce.
Před premiérou se mi podařilo na Wicked zajet do Londýna. Úžasný zážitek…
Little Lotte: Při přípravě muzikálu Wicked (Čarodějka) navštívili zkoušky i samotní autoři Stephen Schwartz a Winnie Holzman. Jak vzpomínáte na spolupráci s nimi?
Bylo to něco extra. Vůbec setkání s takovými lidmi, kteří toho mají v rámci naší profese tolik za sebou, tolik viděli, tolik zažili. Navíc Stephen Schwartz je autorem mé nejoblíbenější pohádky z dětství – Pocahontas, takže to pro mě byl ohromný zážitek i z tohoto hlediska. Autorů jsem se doptala na drobnosti, které mi ještě, co se Elphaby nebo příběhu týče, nebyly úplně jasné. Jejich připomínky pomohly dotvořit finální podobu postavy.
Marťa: Zatímco v Městských divadlech Brno vystupujete spíš v menších rolích, v Praze jste se zapsala hned jako Elphaba ve Wicked (moje nejoblíbenější alternace, mimochodem 😊) a nyní tu vystupujete v hlavní ženské roli Mefistky v Doktoru Faustovi. Osobně mě baví, když má každá, i ta nejmenší role v jednotlivých muzikálech, svůj příběh. Měla jste nebo máte takovou, které jste třeba nějaký malý příběh nadělila sama? 😊 A čeká vás i nějaká nová velká výzva?
Znovu děkuji. 😊 Snažím se i malým postavám vnuknout život. Musela jsem se to ale naučit, někdy má člověk pocit, že musí tzv. vyhrát každou svou větu, a když má v celém muzikálu třeba jen tři, tak je hraje jako shakespearovské drama, i když se to do žánru nebo dané situace vůbec nehodí.
Vzpomínám si na postavu Esther v mém milovaném Představ si…, které jsme hráli v MdB. Je to příběh z židovského ghetta, takže asi nemusím dodávat, jaká témata se tam řešila. Esther byla mladá židovka, která v celém muzikálu řekla jen jednu repliku „čokoláda“. Ale já o ní věděla, jaké měla rodiče, jestli žijí, nebo ne, věděla jsem, co si přeje a čeho se nejvíc bojí. Myslím si, že každá postava, která stojí na prknech, by o sobě měla umět říct pár informací.
A nová výzva? Ano, s největší pravděpodobností mě v roce 2025 čeká na jedné menší scéně v Praze premiéra muzikálové komedie s nelehkým pěveckým partem… Víc ale prozradit nemůžu. 😊
Annie: V divadle jsem vás prozatím viděla pouze jednou, a to jako Mefistku v Doktoru Faustovi v Divadle Na Maninách a moc jste se mi v této roli líbila. Osobně mám Doktora Fausta strašně ráda, i přesto, že to na mě mnohdy působí, že zázemí tohoto divadla poněkud znemožňuje ho uvádět v takové kvalitě, jakou by si zasloužil. Jak se cítíte v prostředí kolem týmu tohoto muzikálu, který je oproti vaší domovské scéně v Brně rozhodně komornější? A čím vás role Mefistky oslovila natolik, že jste ji přijala?
Divadlo Na Maninách vskutku není původní divadelní prostor. Manželé Duškovi a celá produkce se usilovně snaží ho pro potřeby divadla, respektive muzikálu, zvelebit. Ať už se jedná o zvukovou techniku, zázemí, PR apod. I já jsem si Doktora Fausta zamilovala, stejně jako drtivá většina castu, a doufám, že si tento muzikál najde cestu k velkému množství diváků.
Hrát ďábla je velká výzva. Najít míru tak, aby nepůsobil směšně, ale ani výsměšně, nebylo jednoduché. Navíc tím, že v Doktoru Faustovi má ďábel dvě těla – mužské i ženské, museli jsme se i my herci Mefistofela určitým způsobem sžít, aby byla celá postava komplexní a přitom využila potenciál obou pohlaví. To mě na této postavě lákalo. Musím ale říct, že hlavní rozhodnutí jít na konkurz padlo v momentě, kdy jsem si poslechla jednu z písní, určenou ke konkurzu, od autorů muzikálu Vojtěcha Adamčíka a Jana Batysty. Tak chytlavá a mně blízká hudba, to jsem nemohla nechat jen tak projít kolem mě. 😊
Džejňulka: Při jedné z mých nedávných návštěv Městského divadla Brno jsem vás zahlédla v company Mamma Mia! a vlastně mě překvapilo, že vám nesvěřili i nějakou větší roli. Já bych si to určitě přála 😊. Pojďte se tu s námi dnes trochu zasnít – kdybyste si měla z různých muzikálových titulů MdB vybrat jedno představení a jednu roli v něm… co byste si ráda na jevišti zkusila a proč zrovna to? Fantazii se meze nekladou 😊.
Mým snem, který bych si ještě ráda splnila, je Eponine v muzikálu Bídníci. V Praze mě to teď vzhledem k mým mateřským radostem minulo. Kdyby se Bídníci měli někdy vracet k nám do Brna, bylo by krásné si tuto roli zahrát. Jen nevím, jestli už na ni nebudu stará. 😊
George: Zdravím 😊. Já trošičku odbočím od muzikálu. Musím totiž zmínit jedno úžasné CD ❤️, které mimo jiné obsahuje i slavné muzikálové hity. Název alba zní Ve Dvou a vystupujete na něm ve dvojici s Radkem Novotným. Toto CD patří mezi mé oblíbené a často ho poslouchám. Zazní na něm obrovská spousta hitů (Sestra v akci, Zrodila se hvězda, Čarodějka, a další…). Jak vlastně došlo k vaší vzájemné spolupráci? Kdo z vás dvou měl hlavní slovo při výběru písní, které zazní na CD? Můžeme se těšit také na nějaké vaše společné koncerty?
Taky zdravím. 😊 Děkujeme, nechali jsme na něm doslova svoje srdce, tak je pro nás krásné, když máme tuto zpětnou vazbu. Radek byl můj kolega v MdB, narazili jsme na společnou notu a rozhodli se ji proměnit v CD. Výběr písní přišel spíše z Radkovy strany, já měla pár songů, které jsem tam vyloženě chtěla, a ty další jsme spolu probrali a dobrali se ke konečnému počtu – 18! Byla to fuška, ale máme to a slyšíme, že CD Ve Dvou přináší lidem radost, a o to nám jde. Kdyby si CD chtěl někdo objednat, může mi napsat na FB nebo IG. 😊 Jinak jsme k poslechu i na všech hudebních platformách.
Jeden nádherný společný koncert proběhl v klášteře Rosa coeli v Dolních Kounicích. Je to zřícenina kláštera z 12. století, atmosféra místa je nepopsatelná, a tak i náš koncert byl pro nás a snad i pro diváky nevšedním zážitkem. Odkaz na záznam přikládám ZDE.
Další koncerty jsou zatím ve hvězdách.
Nikča: V osobním životě jste maminkou dvou synů, což je krásné, ale také je s tím spojeno spoustu práce a starostí. Napadá mě proto otázka, zda s sebou tato velká životní změna přinesla i nějaké změny do života profesního – je něco, na co se teď třeba v divadle díváte už úplně jinýma očima? Nebo našel se nějaký muzikálový příběh, v němž postupně nacházíte úplně nové aspekty? 😊
Mateřství mě změnilo celou, do puntíku. Sama se znovu nacházím a je mi tak trošku jasné, že se to určitě odráží i na jevišti, resp. pódiu. Co ale určitě vnímám jinak, jsou žabomyší války, kterých je v naší profesi opravdu hodně. Teď už se mě totiž žádné nedotýkají, už pro mě nejsou vůbec důležité, takže mám víc prostoru soustředit se na svůj výkon a náležitě si ho užít.
Pravdou je, že mi už během zkoušení Doktora Fausta dělala problém scéna, kde se Markétka stane matkou, pohřbí svou maminku a nakonec jí zemře i její dítě. To jsem jako maminka několikaměsíčního syna a hlavně pak jako těhotná s druhým synem prožívala určitě více, než kdybych byla bezdětná.
Děkuji všem divákům a fanouškům za přízeň. Mé aktuální termíny mohou najít na FB nebo na IG.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!